Vraag het gratis campagnepakket aan
Hoe breng je de campagne onder de aandacht?
- Kies een periode om de campagne te promoten in jouw gemeente. Zorg ervoor dat de campagne is deze periode op zoveel mogelijk plekken zichtbaar is.
- Informeer belangrijke partners voorafgaand aan de campagneperiode tijdens een partner/netwerkbijeenkomst en roep ze op om mee te doen.
- Een lokale ambassadeur kan ervoor zorgen dat meer organisaties aanhaken en de campagne zichtbaar maken.
- Kies locaties voor verspreiding, zoals het gemeentehuis, locaties van welzijnsorganisaties, wachtkamers, buurthuizen, supermarkten, sportverenigingen, bibliotheken en gebedshuizen.
- Sluit aan bij bestaande evenementen/ acties, zoals een gezondheidsmarkt of een vrijwilligersbijeenkomst om de campagne onder de aandacht te brengen.
- Stuur een persbericht naar de lokale media.
- Plaats een bericht op social media of deel een bericht van GGDrU.
- Plaats een advertentie in de lokale krant. Gebruik hiervoor de posters uit de digitale toolkit. Kosten voor ¼ pagina liggen vaak rond de 500 tot 600 euro
- Zet de reclameborden in jouw gemeente in. Dit zorgt voor veel zichtbaarheid en versterkt de andere acties. Gebruik hiervoor de posters uit de digitale toolkit.
- Huur het opblaasbare Megabrein van de Hersenstichting. Op de binnen- en buitenkant van deze hersenen vind je informatie over de werking van de hersenen en over allerlei hersenaandoeningen, zoals dementie.